17.12.2013

Today we love


Denne kåpen fra Isabel Marant.
Vi har den i butikken nå.








En grønn jul!








The Window, Henri Matisse 1916






Denne strikkegenseren fra GANNI.








Knute i håret.







Lykter fra by Nord. Er også fine som små vaser.








Disse telysholderene fra Georg Jensen er nydelige. De kommer
i en fin gaveeske (2 stk for 249,-)
En perkekt venninne gave!






Endelig tilbake igjen på lager; 
de gode produktene fra COWSHED.







Dette er en favoritt hjemme hos oss. Jeg la ut et bilde av dem på instagram i helgen
og det er flere som har etterlyst oppskrift.
Her kommer den!
(Gi en lyd hvis du trenger mer info.)


FLØDEBOLLER

500 g marsipan  (jeg bruker den lilla fra Odense)
300 g sukker
1 dl vann
150 g eggehviter
250 g mørk sjokolade helst 70%


  1.  Del marispanen i 20 -25 deler og stek i ovnen på 180 grader i 5-8 min. Avkjøles etterpå.
  2. Kok opp sukker og vann og la det koke i 2 min. Sukkerlaken er ferdig når den er gylden i kantene.
  3. Eggehvitene piskes lett i en kjøkkenmaskin. Tilsett sukkerlaken langsomt i en tynn stråle. Blandingen skal piskes i 15 minutter på middels hastighet.
  4. Sjokoladen smeltes i vannbad.
  5. Blandingen sprøytes på marsipanbunnene. 
  6. Jeg har bollene i ovnen som fortsatt er varm i noen minutter sånn at det får en hinne før jeg dupper dem i smeltet sjokolade.
Holdbarhet ca. 3 dager.








Vi har fått inn første levering av Isabel Marant sin vårkolleksjon.
Denne er en favoritt!







Look we love!





Vi holder åpent til kl.1800 hver dag denne uken.
Velkommen!